Onze rol
Wij treden op als bemiddelaar tussen de klant en de leverancier van schepen in de hele wereld. Dit betekent dat wij geen eigenaar van de schepen zijn. Omdat wij al jaren schepen verhuren en vele leveranciers kennen, kunnen wij u helpen bij het vinden van het zeiljacht wat het beste bij uw wensen past. Wij hebben zelf in vele gebieden gevaren zodat we kunnen inschatten wat voor u het beste zeilgebied is.
Onze werkwijze
Offerte: U bent geïnteresseerd in een zeilvakantie en vraagt bij ons een offerte aan. Binnen 2 dagen ontvangt u van ons een aanbod. Als u interesse heeft in een schip dan kunnen wij vrijblijvend een optie nemen op het schip. Op dat moment kan het schip door niemand anders meer geboekt worden. U heeft dan tijd om uw tickets te boeken of andere zaken te regelen alvorens u definitief boekt. Wij laten het u altijd weten als uw optie afloopt.
Boeking: U heeft besloten om bij ons uw zeilvakantie te boeken, hoe gaat dit nu verder in zijn werk? U bevestigt uw boeking met datum, schip en locatie per mail aan ons. Wij bevestigen de boeking bij de leverancier en u krijgt vervolgens de volgende documenten via de mail toegezonden.
1. Factuur
Wij vragen u direct 50% aan te betalen, de rest betaalt u 8 weken voor vertrek. Wij betalen dit ook direct door aan de leverancier van wie wij uw schip afnemen. Op uw factuur staat de datum genoemd dat de tweede betaling gedaan moet worden. Wij sturen u geen 2e factuur, let u zelf op deze betaling. Bij overschrijden van de datum loopt u het gevaar dat uw boeking komt te vervallen.
De leverancier kan het schip aan een ander verhuren. Probeer altijd in geval van calamiteiten contact met ons op te nemen. Wij melden het u wanneer uw betaling op onze rekening binnen komt.
voorbeeld factuur voor uw zeilvakantie
2. Het contract met voorwaarden,
deze dient u goed door te nemen, te ondertekenen en terug te mailen. Het contract en de voorwaarden zijn opgesteld door de leverancier waarvan wij het schip bemiddelen. Het contract wordt ook door hen ondertekend bij de overdracht van het schip.
voorbeeld algemene voorwaarden
Mocht er onverhoopt in uw vakantie iets mis zijn met de boot, dan dient u direct contact op te nemen met het charterbedrijf. Zij zullen hun uiterste best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Mocht u er met hen niet uitkomen dan zullen wij u daarbij helpen.
Dit moet wel op het moment van het probleem gebeuren en niet na thuiskomst. Als u klachten heeft over de boot, geef deze dan direct door aan het charterbedrijf, maak eventueel foto’s zodat er bij een geschil een tastbaar bewijs is. Wij zijn niet ter plaatse en kunnen dat op een afstand niet beoordelen zonder foto’s.
In de voorwaarden staat beschreven binnen hoeveel tijd een probleem/defect opgelost moet worden. Als dit langer duurt waardoor u kostbare vakantie tijd verliest kunt u bij het charterbedrijf om compensatie vragen. Dit kan alleen ter plaatse, tijdens de check-out, voordat u weer naar huis gaat. Daarna heeft dit geen zin meer.
3. Crewform,
dit is een lijst waarop de gegevens moeten komen van alle opvarenden. De havenautoriteiten in de diverse landen verplichten dit. Ook geeft u op de crewlijst uw mobiele telefoonnummer op, vluchtgegevens zodat bekend is hoe laat u ongeveer aankomt op de basis. Dit wordt meegenomen in planning mbt de schoonmaak van de schepen.
Graag ontvangen wij ook een kopie van uw vaarbewijs (indien mogelijk inscannen en mailen) deze kunnen wij dan ook direct doorsturen naar de leverancier, dit scheelt u ter plaatse weer tijd.
Annulering van de reis Wij adviseren u een annulering- en reisverzekering af te sluiten. De meeste leveranciers van de schepen werken met de volgende voorwaarden: Tot 8 weken voor vertrek bent u uw aanbetaling van 50% kwijt bij annulering, daarna de gehele reissom.
U kunt uitkijken naar een heerlijke zeilvakantie en beginnen met de voorbereiding. Wij hebben voor u een paklijst, een document wat uitlegt hoe te handelen bij aankomst (check in en out) en u krijgt van ons 4 weken voor vertrek een holidayvoucher toegemaild waar alle gegevens voor uw reis op staan. Geef de telefoonnummers van dit holidayvoucher door aan achterblijvers